A mindig finom húsos pite

Bár a nagymamám is hatalmas pite fenomén volt, de ezt a receptet most egy barátnőmtől kaptam, és így szabtam az én ízlésemre. Az a jó ebben az ételben, hogy nem túl nehéz, így reggelire, ebédre, vacsorára, meg csak úgy, ha megéheztél is tökéletes. Én egy jól megérdemelt csajbulin kóstoltam meg először, ahol révén, hogy van vega barátnőnk is, a hús nélküli változat is tarolt.

Jöjjön a recept:

Tésztához: 
200 g liszt, 100 g vaj, 2 db tojás (vagy egy nagy), só,víz, egy kanál joghurt

Töltelékhez: 200 ml tejszín, 100 ml tej, 4 db tojás, só, bors, bébiparadicsom, egy kis chili, fokhagyma, bébispenót (kb. 5 dkg), edami és trappista sajt, egy teáskanál vaj, sonka , csirkemell.

Összekeverjük a tészta alapanyagait, kinyújtjuk, majd pite vagy torta formában megsütjük egy kis nehezékkel (pl. valamilyen konzerv), hogy megmaradjon a tipikus pire forma és legyen hely a tölteléknek. Miután a tészta kész, összekeverjük a töltelék alapanyagait az előtte megsütött húsokkal, azt bele öntjük a pitetésztába és 180 fokon, pár perc alatt készre sütjük.

Igazából a töltelék ízlés kérdése, azt raksz bele, amit csak szeretnél, így mindenkinek lehet saját változata!

Kövess Instagram és Facebook oldalamon is!