Ahány ház, annyi lecsó

Gyerekkoromban a nyarak nagy részét az egy utcával lejjebb lakó nagyszüleinknél töltöttük nővéremmel, mit nekünk Riviéra, meg Horvát tengerpart. Mamáméknak a közelben volt egy hegyük (valamiért mindenki így hívja a legkisebb emelkedőt is Zalában), ahol szinte mindent megtermeltek maguknak:eper, alma, kukorica, paradicsom, paprika stb. És ha már paradicsom meg paprika, no meg nyár, akkor nem maradhatott el a jó öreg lecsó sem puha kenyérrel és tojással. Mennyei volt. Amikor elkezdtem magamra főzni, elsők között készítettem el a lecsót, mert nem éppen bonyolult, mégis mindenki másképp készíti és nagyon sokszínű, vagyis inkább sokízű ;)

Jöjjön a recept:

házi kolbász, 4 db tojás, só, bors, 50 dkg paradicsom, 1 kg paprika,2 vöröshagyma, pirospaprika, olaj.

Kevés olajon a vöröshagymával megpirítottam a nagypapámtól kapott fini kolbászokat, majd rájött a paprika,egy kis víz és a fűszerek, hagytam, hogy a paprika kicsit puhuljon és csak utána adtam hozzá a paradicsomot. Időnként nem árt hozzá adni vizet és ezzel együtt utó fűszerezni. Ha minden puha és jól néz ki akkor-már ha szereted-jöhet hozzá a tojás. És már kész is!