Vendégváró falatkák-avagy hogyan nyűgözz le mindenkit

A fejembe vettem, hogy meglepem a páromat öregedése alkalmából egy igazi házibulival, mármint, amilyet a 30-hoz közeliek tartanak, aminek a legfontosabb pontja az étel, nem pedig az alkohol.

Ennek megfelelően, mivel az elmúlt napokban hanyagoltam a háztartást (csak hogy még nagyobb legyen a meglepetés ;) ) szabadnapot is kivettem, hogy mindennel elkészüljek. Nem akartam csak tipikus chips, ropi kombóval tömni a népet, megakartam mutatni kiből lesz a cserebogár, így hát  homemade falatkákat készítettem. Nem is akármilyent: ropihoz hasonló, sajtos-chia magos süti. Én is felültem egy pár hónapja a chia magos vonatra, ám hamar le is szálltam róla, de mégis kezdenem kell valamit a nagyobb mennyiségű magokkal, így a recept külön jól jött nekem.

Nagyon egyszerű a recept:

15 dkg liszt, 8 dkg sajt, 2 ek só, annyi tejföl, amennyitől összeáll a tészta de nem lesz ragadós, 5 dkg vaj, chia mag, és egy tojás a lekenéshez.

Öntsük egy tálba a lisztet, morzsoljuk el benne a vajat, adjuk hozzá a sót, és a sajtot, majd adagoljuk hozzá a tejfölt. Ha összeállt, nyújtsuk ki, majd kenjük meg tojássárgájával és szórjuk meg chia maggal, majd vágjuk fel kis téglalapokra. Végül, ha van hozzá idegzetünk, csavarjuk meg a tésztát és süssük meg kb. 20 perc alatt, 180 fokon.